הוספת מרפסות בבית משותף

העיצובים האדריכליים אינם מתמקדים רק בפנים הבניין – הם מדגישים גם את הקסם של החוץ. בלב ישראל, בית משותף עם מרפסות יכול להציע הרבה יותר מסתם יחידת דיור פשוטה. זוהי הזדמנות לחוויית מגורים מרווחת ואסתטית יותר.

דמיינו שאתם מביטים בגורדי השחקים המדהימים של תל אביב או בגלים השלווים של הים התיכון, היישר מהמרפסת שלכם. 

היתרונות של הוספת מרפסות בבית משותף

הוספת מרפסות בבניין משותף הוא לא רק שדרוג אסתטי, מדובר על השקעה מאוד טובה. בואו ונחשוף את מספר היתרונות ששינוי זה יכול להביא:

עליית ערך הנכס

הוספת מרפסת יכולה להעלות את ערך הנכס של בית משותף באופן משמעותי. מרפסת הופכת  את הנכס שלכם  לאטרקטיבי יותר עבור קונים פוטנציאליים. וגם אם מכירה היא לא על דעתך, ערך הנכס הגבוה זה תמיד טוב.

מרחב מחיה חיצוני משופר

באקלים הים תיכוני הנעים של ישראל, דירות עם מרפסות מציעות מרחב מגורים חיצוני פרטי, המאפשר לדיירים ליהנות מנשימה של אוויר צח, אור שמש או נופים נפלאים מבלי לצאת מאזורי הנוחות. הוא מרחיב את אזור המגורים ומציע מרחב ייחודי לאינטראקציות, רגיעה או אפילו גינון.

אסתטיקה משופרת

מלבד פונקציונליות, מרפסות מעצימות משמעותית את האסתטיקה החיצונית של הבית המשותף. הן מוסיפות קסם ואופי מסוים. צפייה במרפסות מעוצבות היטב בבניין יוצרת לעתים קרובות רושם ראשוני עוצמתי, ומעוררת השראה אצל מבקרים והעוברים.

פוטנציאל שכירות מוגבר

לבסוף, דירות עם מרפסות מניבות הכנסות גבוהות יותר משכירות. שוכרים פוטנציאליים מוכנים לעתים קרובות לשלם סכום נוסף עבור החידוש של מרפסת פרטית. הם מדמיינים רגעים של ארוחות בוקר שלוות, שקיעות מדהימות, או אפילו הופכים אותו למשרד חיצוני מיניאטורי.

רעיונות עיצוביים להוספת מרפסות בבית משותף

יצירת עיצוב מרפסת אסטרטגי ומושך ויזואלית יכולה לשנות לחלוטין את חזית הבית המשותף. זה יכול להוסיף אישיות, קסם ופונקציונליות למבנה. בהמשך, נעמיק בכמה רעיונות חדשניים לעיצוב מרפסות שדיירי בתים משותפים בישראל ומחוצה לה עשויים למצוא בהם השראה.

מרפסות היקפיות

מרפסת היקפית היא אפשרות עיצובית אלגנטית התוחמת את החלק החיצוני של הבית המשותף, ומספקת יותר מקום למגורים. היא מעניקה לדיירים תצוגה רחבה וגמישות רבה יותר להתאמה אישית של חללי החוץ שלהם. החדר יכול לשמש כפינת אוכל חיצונית או אזור מנוחה ומגדיל את שטח הרצפה של כל יחידה. זה דומה לחדר נוסף ללא שינויים אדריכליים משמעותיים.

מרפסות ג'ולייט

מרפסת יוליה, הקרויה על שם דמותו המפורסמת של שייקספיר, היא מרפסת רדודה עם מעקה בטיחות המחובר לחזית החיצונית של הבניין. למרות שהיא אינה מציעה מרחב חוץ פונקציונלי, מרפסת יוליה מוסיפה לבית המשותף מאפיין דקורטיבי המשפר את האסתטיקה שלו ומאפשר חדירה גדולה יותר של אור טבעי ואוויר.

מרפסות סגורות זכוכית

עבור אלה המעוניינים בשילוב חלק של מגורים פנימיים וחיצוניים, מרפסות סגורות זכוכית הן מושלמות. מרפסות אלה מאפשרות לאור טבעי להציף את החלל ומציעות נוף ללא הפרעה תוך מתן חיץ מפגעי מזג האוויר. הם מועילים במיוחד באזורים עם אקלים קר יותר או ממטרי גשם תכופים, כמו חלקים מסוימים של ישראל.

גנים תלויים

ניתן להפוך את המרפסות לגנים תלויים, המספקים פיסת ירק בסביבה עירונית. מרפסת מסוג זה מעצימה את האסתטיקה הירוקה של בית משותף ומאפשרת נווה מדבר אישי בו הדיירים יכולים להירגע או לטפח גינות מטבח קטנות. זה יידון עוד בסעיף הבא על עליית ערך הנכס.

שיקולים בעת הוספת מרפסות בבית משותף

כאשר שוקלים הוספת מרפסות לבית משותף, יש לקחת בחשבון מספר גורמים מרכזיים. בין השיקולים המכריעים ניתן למנות תקנות בנייה והיתרים. בישראל קיימים קודים נוקשים המפרטים את גודלן, חומריהן ומיקומן של המרפסות. יש צורך במחקר הולם וייעוץ משפטי. 

שלמות מבנית

שנית, השלמות המבנית הכוללת של הבניין היא בעלת חשיבות עליונה. הוספת מרפסת לבניין כרוכה בשינוי המבנה המקורי שלו, מה שעלול לגרום לאי יציבות מבנית אם יטופל בצורה לא נכונה. לכן, יש צורך לערב מהנדס בניין מקצועי שיכול לבצע הערכה יסודית לפני תחילת הבנייה.

תחזוקה של מרפסות 

תחזוקה של מרפסות הוא שיקול חשוב נוסף. יש צורך בבדיקות קבועות כדי להבטיח את הבטיחות ואריכות הימים של המרפסות. יתר על כן, תכנון המרפסות לתחזוקה קלה, כגון הקלה על ניקוז וניקוי מים, מוזיל משמעותית את עלויות התחזוקה כוללות.

התאמה לאדריכלות הבניין

לבסוף, המרפסות החדשות צריכות להשלים את הארכיטקטורה הקיימת. הן לא צריכות לפגוע במראה האסתטי של הבניין או להפחית את ערך הנכס המוזכר בסעיף 'היתרונות של הוספת מרפסות בבית משותף'. במקום זאת, הן צריכות לשפר את המשיכה החזותית הכוללת של הנכס ובכך להגדיל את ערך השוק שלו בטווח הארוך.

אומדן עלות הוספת מרפסות בבית משותף

הוספת מרפסת או מספר מרפסות לבית משותף היא השקעה משמעותית. עם זאת, היתרונות הכספיים שהיא מביאה בטווח הארוך יכולים יותר מלהצדיק את העלות הראשונית הכרוכה בכך. סך ההוצאה מורכבת מכמה מרכיבים מרכזיים.

חומרים ועלויות עבודה

החומרים יכולים להשתנות במידה רבה בהתאם לבחירות העיצוב שלכם. לדוגמה, עלות מסגרות מתכת תומכות יכולה להיות כ-500-1000 שקלים חדשים לקילוגרם, בעוד שעץ יוקרתי יכול לעלות עד 1500 שקלים למ"ר. עלות העבודה היא בדרך כלל פרופורציונלית למורכבות הפרויקט ויכולה לנוע בין 200 ל-500 שקל לשעה עבודה.

דמי תכנון והנדסה

התקשרות עם אדריכל או מהנדס מוסמך היא קריטית כדי להבטיח תכנון תקין מבחינה מבנית של המרפסות, אשר יכול לעלות סביב 8-12% מעלות הפרויקט הכוללת.

דמי היתר

בישראל, קבלת היתר להוספת מרפסות לבית משותף יכולה לעלות בין 2000 ל-4000 שקלים, תלוי ברשות המקומית ובגודל הפרויקט המוצע.

עלויות תחזוקה ותיקונים

חשוב גם לקחת בחשבון את עלויות התחזוקה והתיקונים העתידיות, שיכולות להגיע בממוצע לכ-1,000 שקלים בשנה. השקעה בחומרים איכותיים יכולה למזער עלויות אלה, כפי שנדון קודם לכן בסעיף 'שיקולים בעת הוספת מרפסות בבית משותף'.

מדוע יש צורך במשרד אדריכלים מקצועי בתהליך הוספת מרפסות

בחירת משרד אדריכלים מקצועי הוא צעד מכריע כאשר שוקלים להוסיף מרפסות לבית המשותף שלכם. תהליך זה דורש מומחיות מדויקת והבנה מעמיקה של תכנון והנדסת מבנים, אשר תוכלו למצוא במשרד אדריכלות מנוסה. אדריכלים משתמשים במגוון כלים וטכנולוגיות כדי להבטיח שהתוכניות עומדות בשלמות המבנית של הבניין ועומדות בתקנות הבנייה המקומיות.

למשרד אדריכלים מקצועי יש רשת ענפה של קבלנים מיומנים כדי להבטיח חומרים וביצוע באיכות גבוהה. משרד האדריכלים משמש כגשר בין בעל הבית לבין הקבלנים, מפקח על התהליך כולו ומוודא שכולם עומדים בתוכניות, לוחות הזמנים והתקציבים. זה יכול למנוע טעויות יקרות או עיכובים שעלולים להתרחש עקב חוסר ניסיון או מומחיות.

יתר על כן, משרדי אדריכלים מבוססים מכירים היטב את תהליך הוצאת היתרים ויכולים לטפל בכל הניירת הדרושה, ובכך לחסוך לכם זמן וטרחה. הם מבטיחים כי העיצוב עומד בכל התקנות הרלוונטיות, שכן התמודדות עם ההשלכות המשפטיות יכולה להיות מורכבת גוזלת זמן.

יכולות ניהול הפרויקטים של המשרד יכולות גם להקל על הלחץ, מכיוון שהוא מטפל בכל בעיה בלתי צפויה המתעוררת במהלך תהליך התכנון והבנייה. הוספת מרפסת, כפי שנדון קודם לכן בסעיף הערכת עלות, מגיעה עם הוצאה לא מבוטלת ואתם רוצים להבטיח שהפרויקט נמצא בידיהם של אנשי מקצוע אמינים.

החזר פוטנציאלי על השקעה של מרפסות נוספות בבית משותף

אחת הסיבות המרכזיות להוספת מרפסות בבית משותף הוא פוטנציאל התשואה על ההשקעה. הטבלה הבאה מספקת הערכות של עליית ערך הנכס הפוטנציאלית בהתבסס על מחקרים שונים.

גודל מרפסת ממוצע (מ"

עלייה משוערת בערך הנכס (%

החזר השקעה פוטנציאלי על בסיס מחיר בית משותף ממוצע בישראל (ש"ח) 

 

70-80

6-8

5-7%

120,000 – 170,000 

90-100

8-10

6-8%

180,000 – 240,000 

110-120

10 – 12

7 – 9%

260,000 – 330,000 

130-140

12 – 14

8 – 10%

360,000 – 420,000 

שאלות נפוצות בנושא הוספת מרפסות לבתים משותפים

בסעיף זה נתייחס למספר שאלות נפוצות של עלות, עיצוב ורגולציה הנוגעות להוספת מרפסות לבית משותף.

  • מהם היתרונות הפוטנציאליים של מרפסות היקפיות? מרפסות היקפיות מוסיפות אלמנט ויזואלי ייחודי לחזית הבניין. הן מספקות חלל חיצוני גדול יותר ונוף פנורמי, אשר יכול לשפר את חוויית המגורים ולהגדיל את ערכי השכירות והמכירה.
  • איך משרד אדריכלים מקצועי יכול לסייע בתהליך הוספת מרפסות? משרדי אדריכלות מתמחים בעיצוב ובהנדסת המבנים. הם בקיאים בתקנות הבנייה, יכולים לספק קבלנים מיומנים ולטפל בניהול הפרויקט לקבלת תוצאות מיטביות ועמידה בכל אמצעי הבטיחות.
  • אילו תקנות בנייה יכולות להשפיע על הוספת מרפסת? חוקי בנייה וכללי איגוד בעלי בתים יכולים שניהם להשפיע על בניית מרפסות. גורמים שעשויים להיות מוסדרים כוללים גודל מרפסת, גובה, וחומרים בשימוש. משרד אדריכלות מקצועי יבטיח עמידה בכל התקנות.
  • מה צריך לקחת בחשבון בעת הערכת עלות הוספת מרפסות? מעבר לעלויות לכאורה של חומרים ועבודה, אנשים צריכים לשקול גם דמי תכנון והנדסה, דמי היתר, ואת עלויות תחזוקה ותיקון המרפסות שנוספו בעתיד.

אנו תמיד שמחים לייעץ בכל נושאי ההיתרים, התכנון, הרחבות וחריגות בנייה

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.

גלילה למעלה

השאירו את פרטיכם
ואחזור אליכם בהקדם